Digitaal en traditioneel zaken doen gaan hand in hand
Service2Potato, het online handelsplatform voor de aardappelsector en onze 95-jarige organisatie kondigen met trots een samenwerking aan. Dit maakt het voor ons mogelijk om via een eigen omgeving – binnen het platform van Service2Potato – aardappelen aan te bieden en te verhandelen.
Efficiëntie en transparantie
“De samenwerking met Alvantho laat zien hoe traditionele en digitale krachten elkaar kunnen versterken. We brengen de markt dichter bij de teler én de afnemer. Daarmee zetten we een volgende stap in de digitalisering van de aardappelhandel” aldus Bart Leemans, directeur van Service2Potato. Ook bij Alvantho wordt enthousiast gereageerd: “Wij zien deze samenwerking als een logische stap vooruit” aldus commercieel medewerker Edward van den Eijnden. “Het combineren van de traditionele kracht van onze veiling met de technologie van Service2Potato is een stap voor de toekomst en vergroot de afzetmogelijkheden van onze leden” aldus Edward.
Kansen voor de hele sector
De samenwerking is bedoeld als een versterking van bestaande handelsstromen en biedt concrete voordelen voor zowel de teler als de koper. Betere prijsinformatie, de 24/7 toegankelijkheid van het platform, betalingszekerheid en toegang tot een breder netwerk zijn slechts enkele voorbeelden. Beide organisaties zien dit als het begin van verdere vernieuwing in de sector, waarin digitale ondersteuning een steeds grotere rol gaat spelen in de dagelijkse handel.
Over Service2Potato
Service2Potato is een onafhankelijk online platform dat telers, handelaren en afnemers in de aardappelketen met elkaar verbindt. Waar digitaal en ’traditioneel’ zakendoen hand in hand gaan. Kopers en verkopers hebben contact met elkaar, beiden profiterend van een wereldwijde handelsplaats: het internet en dat natuurlijk 24/7.

